3 miesiące byliśmy rozdzieleni (panewki padły, okazało się że silnik był zdecentrowany..).
Musiałem znaleźć nowy silnik, wymieniłem panewki i sporo rzeczy zapobiegawczo.

Wziąłem ją na #peakdistrict i sobie pojeździliśmy trochę po #uk

Powyżej 4k RPM zaczyna bardzo szybko dostawać sporo mocy, wielka szkoda, że przez 1000 mil nie mogę jej mocniej niż 5k rpm ciągnąć bo widzę, że mocno chce ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poniżej lista modów jakie w niej zrobiłem póki co:
Engine mods:
– new (King/Kolbenschmidt) rod bearings,
– new (Febi) set of chains with guides and tensioners, locktited oil pump nut with net chain,
– new oil filter housing return valve along with ALL new engine gaskets,
– M50 manifold with K&N Cold Air Intake with heath shield (making nice 20-40*C),
– M3 exhaust manifold with dual pipe to the end with one X-pipe in middle (exhaust make little ratle around 2.5k rpm mark.. need to fix that!),
– M54B30 intake cam / M50B25 intake cam as exhaust cam – timing is stock / 0 degrees using 3D printed locks but not sure what 0 degree means on them as got them with cams..),
– new spark plugs (NGK std),
– should make ~250bhp (dyno pending).

Drivetrain mods:
– stock differential 2.93 LSD in the back, new oil,
– light (5.9kg) flywheel with sport clutch.

Chassis mods:
– X-brace and top strut brace,
– Eibach Anti-roll bars front and rear,
– 3D caster/camber top mounts front with acentric lower arm mounts to match ~8* of caster of M3,
– GAZ coilovers (pending),
– full polybush, rear subframe weld-ings with full conservation,
– front 330Ci brakes.

#sorekcars – recenzuje i sprzedaje samochody.

#bmw #bmwsorka #pokazauto #samochody #gruz #e36 #touringmasterrace #tuning

Powered by WPeMatico